5 sesja 26.01.2015

XV Ogólnopolski Konkurs Fotograficzny
PRZESTRZEŃ WYOBRAŹNI
-zdjęcie miesiąca

Ze względu na to, że w poprzedniej edycji pisząc recenzje często powtarzaliśmy się (nasze recenzje nie były uzgadniane przed publikacją) w tej edycji postanowiliśmy pisać recenzje dzieląc się opiniami: pozytywną i negatywną. Na każdej sesji będziemy zamieniać się stronami. Tym razem ja będę doszukiwał się wyłącznie plusów a Władysław Nielipiński będzie zwracał uwagę na minusy w Państwa pracach.

Fotografie biorące udział w piątej sesji:

Recenzje:

andrzejewska_bozena.jpg1  *  BOŻENA ANDRZEJEWSKA  *  Bez tytułu
PLUS. Antoni Rut. Podobnie jak w listopadowej sesji autorka w bardzo atrakcyjny sposób wykorzystała okno jako element kompozycji. Drewniana rama okienna oraz deski tworzą idealne passe-partout dla obrazu jakim jest interesująco pokazane tętniące życiem wnętrze okna. Całość tworzy ciekawą kompozycję. Barwnie wydaje się prawidłowo zakomponowane ponieważ na tle stonowanej całości barwa włosów stanowi dominantę usadowioną w dobrym miejscu. Szkoda, że fotografia nie spełnia warunków regulaminu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Nie mam uwag.

ciesielski_piotr_dwie_twarze.jpg2  *  PIOTR CIESIELSKI  *  Dwie twarze
PLUS. Antoni Rut. Jeden z ciekawszych w tej edycji konkursu pomysłów na pokazanie portretu. Tego rodzaju kadrowanie daje nieraz bardzo dobre wyniki. W tym wypadku przecież nie chodzi o pokazanie całych twarzy, a nawet jak byśmy chcieli je zobaczyć to możemy sobie wyobrazić na podstawie tych połówek, które widzimy. Tu chodzi o pokazanie pewnej myśli autora, która skupia się na pokazaniu dwóch twarzy w sposób dość niecodzienny. W obu twarzach widzimy błysk w oku, który ożywia ten podwójny portret i w pewnym sensie dynamizuje ich położenie.
Proponuję do II etapu + wyróżnienie.

ciesielski_piotr_dwie_twarze_a.jpgMINUS. Władysław Nielipiński. Przeszkadza mi to nagie ramię mężczyzny. Jeżeli autor chciał skupić naszą uwagę na twarzach, to po co tyle wokół wszystkiego? A w sumie – co w tych twarzach jest takiego ciekawego? Jeżeli fotografia nie pobudza wyobraźni, to nie warto jej pokazywać. Albo spróbować takiej manipulacji, która nie będzie miała nic wspólnego z kiepską pamiątką. Zobacz propozycję.

czarnecki_artur_infinity_part_1.jpg3  *  ARTUR CZARNECKI  *  Infinity part I
PLUS. Antoni Rut. Czytając tytuł miałem wrażenie, że na fotografii zobaczę jakiś samochód, bo nr 2 to tak jakby fragmenty silników, potem może jakąś bieliznę. Nic z tego. Dobry tytuł to połowa sukcesu, jeśli się tytułuje w obcym dla siebie języku można nie trafić w znaczenie tych słów. Ponieważ tym razem piszę na plus niestety w tych fotografiach nie mogę dopatrzyć się plusów. Nie wiem co napisze kolega ale nawet jeśliby przyjąć, że jest to nieskończoność to też jakby skończona.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Gdyby rozpatrywać te trzy zdjęcia oddzielnie, można by do każdego się o coś przyczepić. Jeżeli jednak w zamyśle autora stanowią jakąś całość (a sugerują to tytuły tych trzech zdjęć), to optyka patrzenia zmienia się i szukamy tego elementu, który je łączy. Jeżeli pominąć zabiegi formalne – jednakowy format i technika cz-b, to intencja autora jest dla mnie całkiem nieczytelna. Pomocą zwykle bywa tytuł, który podsuwa jakąś interpretację, ale w tym przypadku nawet znajomość j. angielskiego niewiele mi pomaga. A w ogóle to jestem przeciwnikiem poszukiwania wątpliwej nobilitacji dla swego dzieła poprzez używanie obcojęzycznych tytułów.

czarnecki_artur_infinity_part_2.jpg4  *  ARTUR CZARNECKI  *  Infinity part II
PLUS. Antoni Rut. Czytając tytuł miałem wrażenie, że na fotografii zobaczę jakiś samochód, bo nr 2 to tak jakby fragmenty silników, potem może jakąś bieliznę. Nic z tego. Dobry tytuł to połowa sukcesu, jeśli się tytułuje w obcym dla siebie języku można nie trafić w znaczenie tych słów. Ponieważ tym razem piszę na plus niestety w tych fotografiach nie mogę dopatrzyć się plusów. Nie wiem co napisze kolega ale nawet jeśliby przyjąć, że jest to nieskończoność to też jakby skończona.

MINUS. Władysław Nielipiński. Gdyby rozpatrywać te trzy zdjęcia oddzielnie, można by do każdego się o coś przyczepić. Jeżeli jednak w zamyśle autora stanowią jakąś całość (a sugerują to tytuły tych trzech zdjęć), to optyka patrzenia zmienia się i szukamy tego elementu, który je łączy. Jeżeli pominąć zabiegi formalne – jednakowy format i technika cz-b, to intencja autora jest dla mnie całkiem nieczytelna. Pomocą zwykle bywa tytuł, który podsuwa jakąś interpretację, ale w tym przypadku nawet znajomość j. angielskiego niewiele mi pomaga. A w ogóle to jestem przeciwnikiem poszukiwania wątpliwej nobilitacji dla swego dzieła poprzez używanie obcojęzycznych tytułów.

czarnecki_artur_infinity_part_3.jpg5  *  ARTUR CZARNECKI  *  Infinity part III
PLUS. Antoni Rut. Czytając tytuł miałem wrażenie, że na fotografii zobaczę jakiś samochód, bo nr 2 to tak jakby fragmenty silników, potem może jakąś bieliznę. Nic z tego. Dobry tytuł to połowa sukcesu, jeśli się tytułuje w obcym dla siebie języku można nie trafić w znaczenie tych słów. Ponieważ tym razem piszę na plus niestety w tych fotografiach nie mogę dopatrzyć się plusów. Nie wiem co napisze kolega ale nawet jeśliby przyjąć, że jest to nieskończoność to też jakby skończona.

MINUS. Władysław Nielipiński. Gdyby rozpatrywać te trzy zdjęcia oddzielnie, można by do każdego się o coś przyczepić. Jeżeli jednak w zamyśle autora stanowią jakąś całość (a sugerują to tytuły tych trzech zdjęć), to optyka patrzenia zmienia się i szukamy tego elementu, który je łączy. Jeżeli pominąć zabiegi formalne – jednakowy format i technika cz-b, to intencja autora jest dla mnie całkiem nieczytelna. Pomocą zwykle bywa tytuł, który podsuwa jakąś interpretację, ale w tym przypadku nawet znajomość j. angielskiego niewiele mi pomaga. A w ogóle to jestem przeciwnikiem poszukiwania wątpliwej nobilitacji dla swego dzieła poprzez używanie obcojęzycznych tytułów.

galek_krzysztof_jesienne_wspomnienie.jpg6  *  KRZYSZTOF GAŁEK  *  Jesienne wspomnienie
PLUS. Antoni Rut. Tworzenie fotografii z wykorzystaniem dość prostych elementów w dość prosty sposób daje często bardzo dobre efekty. Można stworzyć interesujący obraz. Ciepła barwa sprawia, że możemy spokojnie bez rozpraszania się kontemplować prostotę gry barw, świateł i cieni. Myślę, że jest to dobra, omalże abstrakcyjna fotografia. Nie oderwana od rzeczywistości bo przedstawia realną sytuację. Autor dobrze uchwycił dynamikę  dzięki układowi po przekątnej.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Mało ciekawa fotografia jesiennego liścia. O ile sam pomysł podświetlenia go od tyłu, z uroczą aureolą wokół, można by próbować jeszcze bronić, to niezrozumiały ciemny fragment  (cień podstawy lampy ?) zajmujący1/4 obrazu w jego prawej dolnej części jest zupełnie niewytłumaczalny.

gintowt_iwetta_parking.jpg7  *  IWETTA GINTOWT  *  Parking
PLUS. Antoni Rut. Architektura jest inspirująca swym bogactwem kształtów i barw. Wykorzystując odpowiednio światło, akcentujemy przestrzenność wnętrza. Widać fascynację tematem architektury i wykorzystanie jej do tworzenia własnych kompozycji,  do pokazania gry światła i cienia. Te wszystkie zagłębienia, faktura ścian, cienie nie byłyby widoczne, gdyby nie wykorzystanie oświetlenia. To właśnie światło dało tu możliwości stworzenia ciekawego układu kompozycyjnego.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Zdjęcia, które są o niczym wymagają wyrafinowanego opracowania technicznego, którego w tym przypadku brakuje. Takie sobie przypadkowe kadry wykonane komórką (?) dzisiaj może zrobić każdy. Od ambitnego fotografa oczekujemy znacznie więcej.

gintowt_iwetta_wjazd.jpg8  *  IWETTA GINTOWT  *  Wjazd
PLUS. Antoni Rut. Architektura jest inspirująca swym bogactwem kształtów i barw. Wykorzystując odpowiednio światło, akcentujemy przestrzenność budowli. Widać fascynację tematem architektury i wykorzystanie jej do tworzenia własnych kompozycji,  do pokazania gry światła i cienia. Te wszystkie schodki i zagłębienia nie byłyby widoczne, gdyby nie wykorzystanie oświetlenia. To właśnie światło dało tu możliwości stworzenia ciekawego układu kompozycyjnego.
Proponuję do II etapu + wyróżnienie.

MINUS. Władysław Nielipiński. Zdjęcia, które są o niczym wymagają wyrafinowanego opracowania technicznego, którego w tym przypadku brakuje. Takie sobie przypadkowe kadry wykonane komórką (?) dzisiaj może zrobić każdy. Od ambitnego fotografa oczekujemy znacznie więcej.

grzeganek_dawid_mulier.jpg9  *  DAWID GRZEGANEK  *  Mulier
PLUS. Antoni Rut. Prawdę powiedziawszy nie mogę dopatrzyć się niczego pozytywnego w tej fotografii. Autor nie pomaga nawet tytułem wyjaśnić przesłania tej fotografii. Dobra fotografia powinna obronić się sama bez odwoływania się do obcego języka przy nadawaniu tytułu.

MINUS. Władysław Nielipiński. O ile sama twarz kobiety jest nawet interesująca, to zdecydowanie przeszkadza konkurująca z nią jasna plama poniżej. Chyba, że przyjmiemy iż jej kształt wprost narzuca nam porównanie do dawnych portretów trumiennych. I pytanie: po co ta łacina?

juszczak_krzysztof_skuter.jpg10  *  KRZYSZTOF JUSZCZAK  *  Skuter
PLUS. Antoni Rut. Trudno dopatrzeć się czegoś pozytywnego w tej fotografii. Po prostu czarno-biała fotografia jakiejś uliczki, o której nic nie wiemy i na pewno szybko zapomnimy.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. To że skuter stoi w pokrowcu to takie dziwne, ważne, interesujące? Gdyby chociaż kluczowy element tej fotografii, czyli postać ludzka z walizkami zmienił kierunek marszu, w stronę fotografa, może by na ten skuter spojrzał… może doszłoby do jakiejś interakcji. A tak niestety – polski film, czyli nuda.

kazmierczak_piotr_bar.jpg11  *  PIOTR KAŹMIERCZAK  *  Bar
PLUS. Antoni Rut. Autor poszukuje prostoty w tworzeniu kompozycji. Dobra kompozycja cechuje się przeważnie małą ilością dobrze rozmieszczonych elementów. Im mniej obiektów tym lepsza i czytelniejsza w odbiorze kompozycja. Interesujące wnętrze. Można by fotografię nazwać „pustka” bo choć jest tu wiele elementów to jednak pustka jest tu najmocniej widoczna. Jeśliby wzmocnić kontrast byłaby to całkiem dobra grafika.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Nie mam uwag.

kazmierczak_piotr_drugie_zycie.jpg12  *  PIOTR KAŹMIERCZAK  *  Drugie życie
PLUS. Antoni Rut. Autor wykorzystał fragment elewacji by stworzyć własną kompozycję. Często wykorzystujemy takie gotowe płaszczyzny, zbudowane z wielu małych fragmentów barwnych by z dość przypadkowego układu wybrać taki fragment by uzyskać dobrą kompozycję. Osobiście zwiększyłbym kontrast by zmniejszyć nieco realizm a wzmocnić grafikę.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Nie mam uwag.

kazmierczak_piotr_jesien.jpg13  *  PIOTR KAŹMIERCZAK  *  Jesień
PLUS. Antoni Rut. Czyżby to ten sam mostek co w sesji listopadowej? Na to wygląda. Też jesień, też mgiełka. Autor pokazuje nam fotografię z nastrojową mgiełką. Kolor, nastrój, mgiełka to taka romantyczna błoga atmosfera. Bardzo dobra fotografia jeśli chodzi nie tylko o pokazanie lekko zamglonej przestrzeni ale również pokazania barw zarezerwowanych dla tej pory roku. Razi mnie tylko metalowy mostek, drewniany byłby taką wisienką na torcie.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Banał. Widziałem już 1000 takich fotografii.

kazmierczak_piotr_rzezba.jpg14  *  PIOTR KAŹMIERCZAK  *  Rzeźba
PLUS. Antoni Rut. Czas zatrzymany na tej fotografii jest światem odrealnionym, nieznanym ale sposób pokazania jest interesujący, zaciekawiający, wzbudzający zainteresowanie. Czas został tak zatrzymany, że ruch normalnie niezauważalny zastygł tworząc nowoczesną rzeźbę.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Nie mam uwag.
Jestem za.

kazmierczak_piotr_wytchnienie.jpg15  *  PIOTR KAŹMIERCZAK  *  Wytchnienie
PLUS. Antoni Rut. Nadmorski pejzaż to bardzo ciekawy temat dla fotografa. Linie brzegu i horyzontu przyciągają uwagę i prowokują do wykonania fotografii. Ważne by widoczną przestrzeń pokazać w interesujący sposób. Tak by pejzaż był nieprzegadany. Tak by piękno pejzażu pokazane było za pomocą jak najmniejszej ilości elementów. Fotografia jest dobrze wykonana i zakomponowana. Horyzont jest w dobrym miejscu.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Nie mam uwag.
Jestem za.

kielkucka_zajac_dorota_kiedy_wierzba_placze.jpg16  *  DOROTA KIEŁKUCKA-ZAJĄC  *  Kiedy wierzba płacze
PLUS. Antoni Rut. Praca właściwie abstrakcyjna. Nie ważne co przedstawia, ważne jak jest pokazana, zakomponowana. Wszystkie linie, plamy, bliki stanowią tu o prawidłowości pokazania tego kawałka natury zamkniętego w przestrzeni fotografii. Rzeczywistość zatrzymana na tej fotografii jest światem wprawdzie rzeczywistym ale jakby odrealnionym nieznanym. Sposób pokazania jest interesujący, zaciekawiający, wzbudzający zainteresowanie.
Proponuję do II etapu + wyróżnienie.

kielkucka_zajac_dorota_kiedy_wierzba_placze_a.jpgMINUS. Władysław Nielipiński. Oczywiście można zachwycać się pięknem natury, ale można też na tej kanwie tworzyć swoje opowieści. Np. odwrócić obrazek o 180 stopni … (zobacz propozycję).

olter_katarzyna_las.jpg17  *  KATARZYNA OLTER  *  Las
PLUS. Antoni Rut. Autorka podglądając naturę, będącą wspaniałą współautorką wielu wyśmienitych fotografii, wykonuje wiele interesujących doskonałych prac. W komponowaniu obrazu posługujemy się wieloma elementami by stworzyć jedną całość. Mamy właśnie taką sytuację. Tę pracę można traktować jako abstrakcyjną, w której każdy widz może znaleźć własne wrażenia pokazujące w wyobraźni pejzaże nieznane, niespotykane, ale żyjące w naszej podświadomości.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Wszystko ok, tylko, że bardzo podobne obrazy widziałem już w poprzednich edycjach tego konkursu. A jedną z cech prawdziwego artysty jest jego oryginalność.

olter_katarzyna_maki.jpg18  *  KATARZYNA OLTER  *  Maki
PLUS. Antoni Rut. Autorka podglądając naturę, która jest wspaniałym współautorem wielu wyśmienitych fotografii wykonuje wiele interesujących, doskonałych kompozycji. Kompozycja „Maki” składa się z bardzo wielu mniejszych i większych elementów zróżnicowanych kształtami i kolorami. Wszystkie te elementy tworzą jedną całość bardzo barwną, bardzo rozedrganą, ale właśnie w tym cały urok tej fotografii.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Wszystko ok, tylko, że bardzo podobne obrazy widziałem już w poprzednich edycjach tego konkursu. A jedną z cech prawdziwego artysty jest jego oryginalność.

olter_katarzyna_rzeka.jpg19  *  KATARZYNA OLTER  *  Rzeka
PLUS. Antoni Rut. Autorka podglądając naturę, która jest wspaniałym współautorem wielu wyśmienitych fotografii wykonuje wiele interesujących doskonałych prac. W komponowaniu obrazu posługujemy się wieloma elementami by stworzyć jedną całość. Mamy właśnie taką sytuację. Tę pracę można traktować jako abstrakcyjną, w której każdy widz może znaleźć własne wrażenia pokazujące w wyobraźni pejzaże nieznane, niespotykane, ale żyjące w naszej podświadomości.
Proponuję do II etapu + wyróżnienie.

olter_katarzyna_rzeka_a.jpgMINUS. Władysław Nielipiński. Nie został niestety wykorzystany potencjał tkwiący w tej sytuacji. Najciekawsze jest to co dzieje się po prawej stronie obrazu, natomiast cała jego lewa strona jest pusta i niepotrzebna. Próba ratowania tego kadru satysfakcjonuje mnie połowicznie (zobacz propozycję).

radlak_agnieszka_slady_obecnosci_a.jpg20  *  AGNIESZKA RADLAK  *  Ślady obecności a
PLUS. Antoni Rut. Autorka poszukuje prostoty w tworzeniu kompozycji. W tej edycji przedstawia fotografie cechujące się małą ilością dobrze rozmieszczonych elementów. Im mniej obiektów tym lepsza i czytelniejsza w odbiorze kompozycja. Tym razem wydaje się, że te elementy nie są najlepiej rozmieszczone. Fotografie są bardzo dobrze pokazane jak chodzi o barwę. Nie jest taka nachalna, jest lekko zauważalna przez co tworzy dodatkowo dobry klimat ciepłej rzeczywistości.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. W przypadku fotografii klasycznej, a do takiej zaliczyłbym tę fotografię, kanonem jest, że najważniejszy element obrazu sytuujemy w tzw. „mocnym punkcie” czyli na przecięciu linii dzielących obraz na trzy części w jego wysokości i szerokości. Poza tym Według klasyków „zdjęcie jest wtedy udane, kiedy widać szczegóły w cieniach pod stołem na wprost rozświetlonego okna”. W tym przypadku gwoździe uciekają za bardzo w lewo a wzrok widza błądzi po czarnej plamie w środkowej części kompozycji.

sielacz_slawomir_zyje_aktywnie_1.jpg21  *  SŁAWOMIR SIEŁACZ  *  Żyję aktywnie 1
PLUS. Antoni Rut. Autor porusza, ciągle aktualny, temat aktywnego życia. Na fotografiach pokazuje go w sposób bardzo interesujący. Przedstawia tę aktywność raz większą raz mniejszą ale w każdej z tych prac w sposób łączący aktywność z pięknem przyrody, z pięknem otaczającej nas natury. Zachód słońca, mgiełka, górska przestrzeń to bardzo ciekawy temat dla fotografa. Ostre światło słońca przyciąga uwagę i prowokuje do wykonania fotografii. Ważne by widoczną przestrzeń pokazać w interesujący sposób. Ważne by sylwetka człowieka była równie interesująco umieszczona w tej przestrzeni.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Cztery fotografie, które nie wybiegają poza standard pamiątkowej fotografii urlopowo – podróżniczej.

sielacz_slawomir_zyje_aktywnie_2.jpg22  *  SŁAWOMIR SIEŁACZ  *  Żyję aktywnie 2
PLUS. Antoni Rut. Autor porusza, ciągle aktualny, temat aktywnego życia. Na fotografiach pokazuje go w sposób bardzo interesujący. Przedstawia tę aktywność raz większą raz mniejszą ale w każdej z tych prac w sposób łączący aktywność z pięknem przyrody, z pięknem otaczającej nas natury. Zachód słońca, mgiełka, górska przestrzeń to bardzo ciekawy temat dla fotografa. Ostre światło słońca przyciąga uwagę i prowokuje do wykonania fotografii. Ważne by widoczną przestrzeń pokazać w interesujący sposób. Ważne by sylwetka człowieka była równie interesująco umieszczona w tej przestrzeni.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Cztery fotografie, które nie wybiegają poza standard pamiątkowej fotografii urlopowo – podróżniczej.

sielacz_slawomir_zyje_aktywnie_3.jpg23  *  SŁAWOMIR SIEŁACZ  *  Żyję aktywnie 3
PLUS. Antoni Rut. Autor porusza, ciągle aktualny, temat aktywnego życia. Na fotografiach pokazuje go w sposób bardzo interesujący. Przedstawia tę aktywność raz większą raz mniejszą ale w każdej z tych prac w sposób łączący aktywność z pięknem przyrody, z pięknem otaczającej nas natury. Zachód słońca, mgiełka, górska przestrzeń to bardzo ciekawy temat dla fotografa. Ostre światło słońca przyciąga uwagę i prowokuje do wykonania fotografii. Ważne by widoczną przestrzeń pokazać w interesujący sposób. Ważne by sylwetka człowieka była równie interesująco umieszczona w tej przestrzeni.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Cztery fotografie, które nie wybiegają poza standard pamiątkowej fotografii urlopowo – podróżniczej. Sylwetka człowieka w łodzi powinna być przesunięta bardziej w prawo, żeby nie konkurowała z zachodzącym słońcem.

sielacz_slawomir_zyje_aktywnie_4.jpg24 *  SŁAWOMIR SIEŁACZ  *  Żyję aktywnie 4
PLUS. Antoni Rut. Autor porusza, ciągle aktualny, temat aktywnego życia. Na fotografiach pokazuje go w sposób bardzo interesujący. Przedstawia tę aktywność raz większą raz mniejszą ale w każdej z tych prac w sposób łączący aktywność z pięknem przyrody, z pięknem otaczającej nas natury. Zachód słońca, mgiełka, górska przestrzeń to bardzo ciekawy temat dla fotografa. Ulotna mgiełka przyciąga uwagę i prowokuje do wykonania fotografii. Ważne by widoczną przestrzeń pokazać w interesujący sposób. Ważne by sylwetka człowieka była równie interesująco umieszczona w tej przestrzeni.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Cztery fotografie, które nie wybiegają poza standard pamiątkowej fotografii urlopowo – podróżniczej.

sierokosz_ewa_magia_muzyki.jpg25 *  EWA SIEROKOSZ  *  Magia muzyki
PLUS. Antoni Rut. Autorka przedstawia nam kolejne prace z cyklu „postacie z innego świata”. Grafiki są raz bardziej przetworzone raz mniej. Osobiście wolę jeśli autor włoży więcej wysiłku w przetworzenie fotografii bo samo takie deformowanie nie jest czymś nowym w sztuce, tym bardziej, że w tym wypadku jest to większa zasługa programu niż artysty. Mimo to prace tego typu pozwalają nam podczas oglądania poznawać nie tylko fantazję autorki, ale również uruchomić naszą wyobraźnię.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Nie mam uwag.
Jestem za.

sierokosz_ewa_magia_muzyki_1.jpg26 *  EWA SIEROKOSZ  *  Magia muzyki 1
PLUS. Antoni Rut. Autorka przedstawia nam kolejne prace z cyklu „postacie z innego świata”. Grafiki są raz bardziej przetworzone raz mniej. Osobiście wolę jeśli autor włoży więcej wysiłku w przetworzenie fotografii bo samo takie deformowanie nie jest czymś nowym w sztuce, tym bardziej, że w tym wypadku jest to większa zasługa programu niż artysty. Mimo to prace tego typu pozwalają nam podczas oglądania poznawać nie tylko fantazję autorki, ale również uruchomić naszą wyobraźnię.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Fotografia zdecydowanie gorsza od poprzedniej. Niepotrzebna deformacja twarzy, niezrozumiałe kolorowe elementy na końcu smyczka… Czemu to ma służyć ?

sierokosz_ewa_pokaz_ognia.jpg27  *  EWA SIEROKOSZ  *  Pokaz ognia
PLUS. Antoni Rut. Fotografia dynamiczna na co wskazuje ruch wokół postaci, ruch pokazany poprzez rozmazanie, rozmycie światła. Fotografia stała się przez to intrygująca. Sam pomysł pokazania ruchu w tańcu bardzo dobry, jednak wykonanie ze względu na tę czarną przestrzeń nie jest dobre.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Nie mam uwag.

sierokosz_ewa_zegar_czasu.jpg28  *  EWA SIEROKOSZ  *  Zegar czasu
PLUS. Antoni Rut. Autorka przedstawia nam interesujące grafiki. Nakłada kilka obrazów przez co powstają ciekawe kolaże. Bardzo dobrze przenikające się obrazy rzeczywiste i nie rzeczywiste. Jak wizje w naszych snach. Opracowanie graficzne pokazuje postacie nierealne, wyimaginowane. Straszne, trochę przerażające, trochę upiorne.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Trochę to zbyt łopatologiczne, zbyt oczywiste, mało intrygujące i nieciekawe.

sowa_adam_od_podworka.jpg29  *  ADAM SOWA  *  Od podwórka
PLUS. Antoni Rut. Fotografia artystyczna jak i inne dziedziny sztuki to nie tylko  pokazywanie własnych przemyśleń w sposób bardziej lub mniej zrozumiały dla widzów, ale również pokazywanie otaczającej nas rzeczywistości w sposób czytelny i wzbudzający fascynację. Fotografia dobrze zakomponowana. Interesująco pokazana przestrzeń i umieszczone w niej obiekty. Miejska przestrzeń jest bardzo dobrym miejscem do prowadzenia pewnych artystycznych eksperymentów.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Nie mam uwag.

wrobel_radoslaw_rodzinnie.jpg30  *  RADOSŁAW WRÓBEL  *  Rodzinnie
PLUS. Antoni Rut. Fotografia ciekawa, pokazuje pewien moment, ulotną chwilę, która za moment przestanie istnieć. Czy jest to inscenizacja? Chyba nie jest to ważne. Ważne jest to, że pokazana jest w interesujący sposób. Fotografie tego rodzaju dobrze, że są monochromatyczne bo pozwalają nam skupić się na temacie, gdyż nie rozpraszają naszej uwagi barwne, niejednokrotnie przypadkowe plamy.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Drażni sztuczność póz tych modeli i rodzi się pytanie czemu ma służyć ta inscenizacja ?

wrobel_radoslaw_schody.jpg31  *  RADOSŁAW WRÓBEL  *  Schody
PLUS. Antoni Rut. Architektura to bardzo wdzięczny temat do fotografowania zwłaszcza dzisiaj w nowoczesnym budownictwie. Bardzo ciekawe połączenia linii i płaszczyzn. Niejednokrotnie wystarczy dobrze spojrzeć by wykonać dobrą kompozycję. Powstał wachlarz z fotografii klatki schodowej. Bardzo interesująco rozkładają się linie proste i zaokrąglone. Dobrze utrzymana głębia ostrości obejmująca całą klatkę dzięki czemu powstała bardzo interesująca grafika. Barwnie dobrze utrzymana przez swoją monochromatyczność.
Proponuję do II etapu + wyróżnienie.

MINUS. Władysław Nielipiński. Nie mam uwag.
Jestem za.

zaworska_magdalena_las.jpg32  *  MAGDALENA ZAWORSKA  *  Las
PLUS. Antoni Rut. Fotografia daje też możliwości wykonywania interesujących prac bez uciekania się do programów graficznych. Wystarczy umiejętność wykorzystywania możliwości aparatu. Nieraz wystarczy to do uzyskania interesującej kompozycji. Fotografia zabarwiona prawdopodobnie dla uzyskania pewnego nastroju, może wieczoru, może świtu, może pewnej tajemniczości.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Zdjęcie jest całkowicie nieostre i to właściwie je dyskwalifikuje. Kolorystyka mi osobiście nie odpowiada, ale może się nie znam i taki las ma coś oznaczać ?

ziemkowski_andrzej_przed_switem.jpg33  *  ANDRZEJ ZIEMKOWSKI  *  Przed świtem
PLUS. Antoni Rut. Widzimy fotografię drzewa potraktowanego sylwetkowo na tle jednorodnego pejzażu. Fotografia przyciemniona prawdopodobnie dla uzyskania pewnego nastroju, może wieczoru, może świtu, może pewnej tajemniczości. Pojedyncze drzewa w pejzażu zawsze prowokują do zrobienia im zdjęcia. Ciekawie zaznaczone niebo na horyzoncie i w górę pełen nieskazitelny błękit nieba. Byłaby piękna czysta fotografia. Oczywiście bez przyciemnienia.
Proponuję do II etapu.

MINUS. Władysław Nielipiński. Gdyby drzewo nie zlewało się z ciemną kumulacją mroku, to fotografię tę chętnie bym zaakceptował. Może wystarczyłoby zrobić to zdjęcie z pozycji człowieka klęczącego?  Ta uwaga może być podpowiedzią również dla innych fotografujących cuda natury: na klęczkach!

ziemkowski_andrzej_wieza_babel.jpg34  *  ANDRZEJ ZIEMKOWSKI  *  Wieża Babel
PLUS. Antoni Rut. Tworzenie grafik z fragmentów rzeczywistego świata, przenoszenie ich w ramy kompozycji dodając jednocześnie czerpane z własnej fantazji wzory jest prawidłowym kierunkiem w poszukiwaniu własnej drogi przekazywania swych artystycznych wizji. Obecnie fotografia daje duże możliwości wykonania intrygujących grafik. Nakładając wiele obrazów na siebie otrzymujemy bardzo ciekawe kompozycje.
Proponuję do II etapu + wyróżnienie.

MINUS. Władysław Nielipiński. Niestety – nieudana fotografia. Brak szczegółów w ciemnych partiach obrazu sprawia, że całość jest nieczytelna, a mentalnie niezrozumiała. Tak jak wieża Babel… Tyle, że tytułem tej fotografii nie uratujemy.

Organizatorzy, Patroni, Sponsorzy

© PRAWA AUTORSKIE ZASTRZEŻONE
Kopiowanie, reprodukowanie całości lub fragmentów zdjęć oraz tekstów umieszczonych na tej stronie bez zgody właściciela strony oraz autorów jest
ZABRONIONE

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.