10 sesja 15.06.2015

XV Ogólnopolski Konkurs Fotograficzny
PRZESTRZEŃ WYOBRAŹNI
-zdjęcie miesiąca

Ze względu na to, że w poprzedniej edycji pisząc recenzje często powtarzaliśmy się (nasze recenzje nie były uzgadniane przed publikacją) w tej edycji postanowiliśmy pisać recenzje dzieląc się opiniami: pozytywną i negatywną. Tym razem ja będę doszukiwał się wyłącznie minusów a Władysław Nielipiński będzie zwracał uwagę na plusy w Państwa pracach.

fotografie biorące udział w dziesiątej sesji:

Recenzje:

andrzejewska_bozena_0.jpg1  *  BOŻENA ANDRZEJEWSKA  *  0
PLUS. Władysław Nielipiński. Bardzo mi się podoba eksperymentowanie z obrazem fotograficznym na etapie jego tworzenia w aparacie, a nie dopiero w komputerowej post produkcji. Są prawdziwe – tchną autentyzmem – przenoszą emocje pobudzają do refleksji, ale przede wszystkim dają ogromną frajdę fotografującemu bo ujęcie trzeba wielokrotnie powtarzać, a efekty często są nieprzewidywalne.
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Układ kompozycyjny jest zachwiany przez to, że dziecko jadące w prawą stronę jest po prawej stronie a powinno być po lewej, tak by mieć przestrzeń przed sobą a nie z tyłu. Tak jak teraz cała lewa strona jest niepotrzebna i nie wnosi niczego pozytywnego do całości.
Proponuję do II etapu.

andrzejewska_bozena_1.jpg2 * BOŻENA ANDRZEJEWSKA * 1
PLUS. Władysław Nielipiński. Bardzo mi się podoba eksperymentowanie z obrazem fotograficznym na etapie jego tworzenia w aparacie, a nie dopiero w komputerowej post produkcji. Są prawdziwe – tchną autentyzmem – przenoszą emocje pobudzają do refleksji, ale przede wszystkim dają ogromną frajdę fotografującemu bo ujęcie trzeba wielokrotnie powtarzać, a efekty często są nieprzewidywalne.

MINUS. Antoni Rut. Można by tak skadrować by obciąć kikuty drzew u góry bo w zasadzie nic dobrego nie wnoszą do całej kompozycji.
Proponuję do II etapu.

andrzejewska_bozena_2.jpg3 * BOŻENA ANDRZEJEWSKA * 2
PLUS. Władysław Nielipiński. Bardzo mi się podoba eksperymentowanie z obrazem fotograficznym na etapie jego tworzenia w aparacie, a nie dopiero w komputerowej post produkcji. Są prawdziwe – tchną autentyzmem – przenoszą emocje pobudzają do refleksji, ale przede wszystkim dają ogromną frajdę fotografującemu bo ujęcie trzeba wielokrotnie powtarzać, a efekty często są nieprzewidywalne.

MINUS. Antoni Rut. Takie poruszenie w fotografii „0” można jeszcze przyjąć ponieważ pokazuje ruch i ma sens natomiast w fotografii okna takie poruszenie nie ma stosownego wytłumaczenia. Chyba, że autorka chciała pokazać jak widać świat po kilku głębszych.

bednarska_magdalena_cienie.jpg4 * MAGDALENA BEDNARSKA * Cienie
PLUS. Władysław Nielipiński. Fotografowanie z nietypowego dla ludzkiego oka punktu widzenia – w tym przypadku z góry – zawsze zaciekawia i intryguje. Świat widziany z tej perspektywy zaskakuje swoją innością i budzi podziw dla projektantów przestrzeni miejskiej i Wielkiego Projektanta świata. Również na ważnych konkursach światowych takie zdjęcia często zyskują uznanie i zdobywają nagrody.

bednarska_magdalena_cienie_a.jpgMINUS. Antoni Rut. Zastanawiam się nad tym czy potrzebna jest ta ciemna plama u góry. Moim zdaniem kompozycja byłaby czytelniejsza gdyby zrezygnować z ciemnej plamy a kompozycję wykonać w kwadracie.
Proponuję do II etapu.

bednarska_magdalena_zapomniany.jpg5 * MAGDALENA BEDNARSKA * Zapomniany
PLUS. Władysław Nielipiński. Poszukiwanie tematów fotograficznych na starych strychach i w innych zapomnianych miejscach, często przynosi zaskakujące odkrycia i może budzić niespodziewane skojarzenia. Na pewno, mając świadomość trudności technicznych i ideowych, warto robić fotografie w takich miejscach.

bednarska_magdalena_zapomniany_a.jpgMINUS. Antoni Rut. Moim zdaniem ta kompozycja również byłaby czytelniejsza gdyby pokazać ją w kwadracie.
Proponuję do II etapu.

bekier_katarzyna_bez_slow.jpg6 * KATARZYNA BEKIER * Bez słów
PLUS. Władysław Nielipiński. Sam od dłuższego czasu realizuję cykl fotografii na hasło „Tyle słońca w całym mieście”. Jego istotą jest rejestrowanie ulotnych chwil, kiedy słońce ingeruje w strukturę przestrzeni miasta tworząc nowe kompozycje wizualne, dając życie martwym strukturom, wywołując zaskakujące skojarzenia, budząc emocje…
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Dla mnie za dużo szczegółów, detali, różnych elementów rozpraszających uwagę. Gdyby ta ściana nie była upstrzona rysunkami byłoby lepiej.
Proponuję do II etapu.

bekier_katarzyna_czerwcowy_czas.jpg7 * KATARZYNA BEKIER * Czerwcowy czas
PLUS. Władysław Nielipiński. Zabawny pomysł, sprawna realizacja.
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Obraz uzyskany dzięki pewnym zabiegom graficznym raz jest lepszy, ciekawszy a raz nieco gorszy. Ten nie jest najgorszy jednak należy pamiętać, że to my jesteśmy artystami a program graficzny jest tylko narzędziem dlatego takie proste działania nie zawsze wzbudzają podziw wśród jurorów.
Proponuję do II etapu.

bekier_katarzyna_geocienie.jpg8 * KATARZYNA BEKIER * Geocienie
PLUS. Władysław Nielipiński. Sam od dłuższego czasu realizuję cykl fotografii na hasło „Tyle słońca w całym mieście”. Jego istotą jest rejestrowanie ulotnych chwil, kiedy słońce ingeruje w strukturę przestrzeni miasta tworząc nowe kompozycje wizualne, dając życie martwym strukturom, wywołując zaskakujące skojarzenia, budząc emocje…
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Jak dla mnie zbyt proste, nic się nie dzieje. Fotografia asymetryczna wniosłaby nieco dynamizmu.
Proponuję do II etapu.

bekier_katarzyna_od_blaski_1.jpg9 * KATARZYNA BEKIER * (Od) blaski 1
PLUS. Władysław Nielipiński. Sam od dłuższego czasu realizuję cykl fotografii na hasło „Tyle słońca w całym mieście”. Jego istotą jest rejestrowanie ulotnych chwil, kiedy słońce ingeruje w strukturę przestrzeni miasta tworząc nowe kompozycje wizualne, dając życie martwym strukturom, wywołując zaskakujące skojarzenia, budząc emocje…
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu.

bekier_katarzyna_od_blaski_2.jpg10 * KATARZYNA BEKIER * (Od) blaski 2
PLUS. Władysław Nielipiński. Sam od dłuższego czasu realizuję cykl fotografii na hasło „Tyle słońca w całym mieście”. Jego istotą jest rejestrowanie ulotnych chwil, kiedy słońce ingeruje w strukturę przestrzeni miasta tworząc nowe kompozycje wizualne, dając życie martwym strukturom, wywołując zaskakujące skojarzenia, budząc emocje…
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu.

bekier_katarzyna_okna_wyobrazni_1.jpg11 * KATARZYNA BEKIER * Okna wyobraźni 1
PLUS. Władysław Nielipiński. Umiejętność uważnej obserwacji i wykadrowywania z otaczającej nas rzeczywistości intrygującego fragmentu, to główne cechy artysty – fotografa. Jeżeli dojdzie do tego biegłość techniczna służąca estetyzacji tego widoku to mamy gotową receptę na udane obrazy. W oglądanej fotografii na uwagę zasługuje stonowana kolorystyka.

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu.

bekier_katarzyna_okna_wyobrazni_2.jpg12 * KATARZYNA BEKIER * Okna wyobraźni 2
PLUS. Władysław Nielipiński. Umiejętność uważnej obserwacji i wykadrowywania z otaczającej nas rzeczywistości intrygującego fragmentu, to główne cechy artysty – fotografa. Jeżeli dojdzie do tego biegłość techniczna służąca estetyzacji tego widoku to mamy gotową receptę na udane obrazy. W oglądanej fotografii na uwagę zasługuje stonowana kolorystyka.

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu + wyróżnienie.

bekier_katarzyna_perspektywa.jpg13 * KATARZYNA BEKIER * Perspektywa
PLUS. Władysław Nielipiński. Tematem tej fotografii jest perspektywa w centralnej kompozycji i nie ma sensu poszukiwać tu innych znaczeń. Cieszą mnie idealne piony.

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu + wyróżnienie.

bekier_katarzyna_w_samo_poludnie_1.jpg14 * KATARZYNA BEKIER * W samo południe 1
PLUS. Władysław Nielipiński. Sam od dłuższego czasu realizuję cykl fotografii na hasło „Tyle słońca w całym mieście”. Jego istotą jest rejestrowanie ulotnych chwil, kiedy słońce ingeruje w strukturę przestrzeni miasta tworząc nowe kompozycje wizualne, dając życie martwym strukturom, wywołując zaskakujące skojarzenia, budząc emocje…
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu.

bekier_katarzyna_w_samo_poludnie_2.jpg15 * KATARZYNA BEKIER * W samo południe 2
PLUS. Władysław Nielipiński. Sam od dłuższego czasu realizuję cykl fotografii na hasło „Tyle słońca w całym mieście”. Jego istotą jest rejestrowanie ulotnych chwil, kiedy słońce ingeruje w strukturę przestrzeni miasta tworząc nowe kompozycje wizualne, dając życie martwym strukturom, wywołując zaskakujące skojarzenia, budząc emocje…
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Z tych wszystkich fotografii, w których wartością jest gra światła i cienia ta fotografia jest najsłabsza. Dla mnie jest tu za dużo szczegółów, detali i różnych elementów rozpraszających uwagę.

boyarskaya_anna_cerkiew.jpg16 * ANNA BOYARSKAYA * Cerkiew
PLUS. Władysław Nielipiński. Ciekawym zabiegiem jest zestawienie wież cerkiewnych z dymiącymi kominami, ale w fotografii tej widzę więcej mankamentów niż pozytywów, dlatego oddaję głos koledze.

boyarskaya_anna_cerkiew_a.jpgMINUS. Antoni Rut. Umieszczenie wież cerkwi pomiędzy kominami jest pewnym zabiegiem wzbudzającym zainteresowanie jednak jak dla mnie na fotografii jest zbyt duży zamęt. Nie wiadomo co jest ważne a co nie tym bardziej, że zastosowanie pewnej nieostrości wcale nie pomaga w wyłuskaniu tego co jest najważniejsze. Tytułowa cerkiew nie jest ostra a powinna. Można by nieco zmniejszyć ilość elementów i zmienić graficznie może udałoby się nie co zmienić negatywne wrażenie.
Proponuję do II etapu.

boyarskaya_anna_ksiezyc.jpg17 * ANNA BOYARSKAYA * Księżyc
PLUS. Władysław Nielipiński. W fotografii tej widzę więcej mankamentów niż pozytywów, dlatego oddaję głos koledze.

MINUS. Antoni Rut. Trudno mi się dopatrzeć czegoś pozytywnego w tej fotografii. Za dużo ciemnych plam i linii. Ciemne niebo powinno łączyć lewą i prawą stronę jednak przeszkadza w tym słup po prawej. Część dolna kompozycji również nie jest spójna, Dzieli ją balustrada, która powoduje duży niepokój.
Proponuję do II etapu.

boyarskaya_anna_turysta.jpg18 * ANNA BOJARSKA * Turysta
PLUS. Władysław Nielipiński. W fotografii tej widzę więcej mankamentów niż pozytywów, dlatego oddaję głos koledze

MINUS. Antoni Rut. Tytuł niekoniecznie trafny bo z fotografii nie wynika, że to turysta a raczej, że to namiętny palacz. Można by na siłę zaliczyć fotografię do tzw. „fotografii ulicznej” ale zbyt mało się tu dzieje, raczej spokój. Poza tym ciemna plama z prawej nie jest wyważona z lewej.

czarnecki_artur_babcia.jpg19 * ARTUR CZARNECKI * Babcia
PLUS. Władysław Nielipiński. Fotografowanie najbliższej rodziny w stylu Augusta Sandera lub (i) innych wielkich portrecistów to dobry pomysł na stworzenie nieszablonowego albumu o wartościach uniwersalnych.
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu.

czarnecki_artur_ciocia.jpg20 * ARTUR CZARNECKI * Ciocia
PLUS. Władysław Nielipiński. Fotografowanie najbliższej rodziny w stylu Augusta Sandera lub (i) innych wielkich portrecistów to dobry pomysł na stworzenie nieszablonowego albumu o wartościach uniwersalnych.
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu.

czarnecki_artur_tata.jpg21 * ARTUR CZARNECKI * Tata
PLUS. Władysław Nielipiński. Fotografowanie najbliższej rodziny w stylu Augusta Sandera lub (i) innych wielkich portrecistów to dobry pomysł na stworzenie nieszablonowego albumu o wartościach uniwersalnych.
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu.

czarnecki_artur_guben.jpg22 * ARTUR CZARNECKI * Guben
PLUS. Władysław Nielipiński. Autor prezentuje kilka obrazów będących wycinkami przestrzeni publicznej, których wspólną cechą jest, kwadratowy format, estetyczna czarna ramka, eliminacja koloru i zasygnalizowany tytułem kierunek interpretacji. Wszystko to w stylu tzw „nowych dokumentalistów” (patrz „Ireneusz Zjeżdżałka – „Sedymentacja”)
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu.

czarnecki_artur_plaster_miodu.jpg23 * ARTUR CZARNECKI * Plaster miodu
PLUS. Władysław Nielipiński. Autor prezentuje kilka obrazów będących wycinkami przestrzeni publicznej, których wspólną cechą jest, kwadratowy format, estetyczna czarna ramka, eliminacja koloru i zasygnalizowany tytułem kierunek interpretacji. Wszystko to w stylu tzw „nowych dokumentalistów” (patrz „Ireneusz Zjeżdżałka – „Sedymentacja”)
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu + wyróżnienie.

czarnecki_artur_po_drodze_do_nieba.jpg24 * ARTUR CZARNECKI * Po drodze do nieba
PLUS. Władysław Nielipiński. Autor prezentuje kilka obrazów będących wycinkami przestrzeni publicznej, których wspólną cechą jest, kwadratowy format, estetyczna czarna ramka, eliminacja koloru i zasygnalizowany tytułem kierunek interpretacji. Wszystko to w stylu tzw „nowych dokumentalistów” (patrz „Ireneusz Zjeżdżałka – „Sedymentacja”)
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu.

czarnecki_artur_przestrzen.jpg25 * ARTUR CZARNECKI * Przestrzeń
PLUS. Władysław Nielipiński. Autor prezentuje kilka obrazów będących wycinkami przestrzeni publicznej, których wspólną cechą jest, kwadratowy format, estetyczna czarna ramka, eliminacja koloru i zasygnalizowany tytułem kierunek interpretacji. Wszystko to w stylu tzw „nowych dokumentalistów” (patrz „Ireneusz Zjeżdżałka – „Sedymentacja”)
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu.

czarnecki_artur_swiatlowod.jpg26 * ARTUR CZARNECKI * Światłowód
PLUS. Władysław Nielipiński. Autor prezentuje kilka obrazów będących wycinkami przestrzeni publicznej, których wspólną cechą jest, kwadratowy format, estetyczna czarna ramka, eliminacja koloru i zasygnalizowany tytułem kierunek interpretacji. Wszystko to w stylu tzw „nowych dokumentalistów” (patrz „Ireneusz Zjeżdżałka – „Sedymentacja”)
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu.

czerwinska_marta_pies_i_pan_pan_i_pies.jpg27 * MARTA CZERWIŃSKA * Pies i pan, pan i pies
PLUS. Władysław Nielipiński. Zastosowanie lustrzanego odbicia stworzyło wrażenie niedookreślonej świątyni, w której dzieją się tajemnicze obrzędy. Pojawiają się duchy Hadesa i psa Cerbera.

MINUS. Antoni Rut. Nie zawsze kalejdoskopowe ujęcia dają dobre efekty. Tu w zasadzie nie wiadomo dlaczego akurat tak autorka odbiła fotografię. Poza tym mało czytelna jest sylwetka psa, równie dobrze może być to kamień.
Proponuję do II etapu.

czerwinska_marta_symetria.jpg28 * MARTA CZERWIŃSKA * Symetria
PLUS. Władysław Nielipiński. Miła pamiątka z zabawy nad kałużą, szkoda, że do góry nogami.

MINUS. Antoni Rut. Poza tym, że to asymetria to całkiem przyjemna fotografia.
Proponuję do II etapu.

czerwinska_marta_w_kaluzy.jpg29 * MARTA CZERWIŃSKA * W kałuży
PLUS. Władysław Nielipiński. Niestety w fotografii tej widzę więcej mankamentów niż pozytywów, dlatego oddaję głos koledze.

MINUS. Antoni Rut. Prawdę powiedziawszy nie mam uwag krytycznych. Sama postać jest pokazana dość interesująco. Ponieważ fotografia jest odwrócona a autorka pozostawiła buciki dziecka, teraz wyglądają tak jakby były to buciki widziane od spodu a dziecko chciałoby wyjść z tego dziwnego wodnego świata.
Proponuję do II etapu.

d_15julka_dziewczynka_wsrod_platkow.jpg30 * 15 JULKA * Dziewczynka wśród płatków
PLUS. Władysław Nielipiński. Dobra rzemieślnicza fotografia pamiątkowa.

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu.

d_15julka_dziewczynka_z_ptaszkiem_w_klatce.jpg31 * 15 JULKA * Dziewczynka z ptaszkiem w klatce
PLUS. Władysław Nielipiński. Dobra rzemieślnicza fotografia pamiątkowa.

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu.

d_15julka_dziewczynka_z_rabatka.jpg32 * 15 JULKA * Dziewczynka z rabatką
PLUS. Władysław Nielipiński. Dobra rzemieślnicza fotografia pamiątkowa.

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu.

galek_krzysztof_muzyczne_inspiracje_bas.jpg33 * KRZYSZTOF GAŁEK * Muzyczne inspiracje – Bas
PLUS. Władysław Nielipiński. Bogata wyobraźnia autora pozwala mu wyczarować muzykę z prostych, prozaicznych przedmiotów – wypracował swój własny styl budowania układów graficznych i rejestrowania ich przy pomocy fotografii. Budowane obrazy z powodzeniem można wykorzystywać jako projekty plakatów, albo okładek płyt muzycznych.

MINUS. Antoni Rut. Moim zdaniem najsłabszą jest praca zatytułowana „Saksofon” ponieważ jest zbyt prosta a najciekawszą jest „Otchłań dusz” ponieważ kompozycja jest najmniej rzeczywista, jest kompozycją abstrakcyjną, w której każdy może dopatrzeć się czegoś innego, a o to przede wszystkim w sztuce chodzi.
Proponuję do II etapu.

galek_krzysztof_muzyczne_inspiracje_gitara.jpg34 * KRZYSZTOF GAŁEK * Muzyczne inspiracje – Gitara
PLUS. Władysław Nielipiński. Bogata wyobraźnia autora pozwala mu wyczarować muzykę z prostych, prozaicznych przedmiotów – wypracował swój własny styl budowania układów graficznych i rejestrowania ich przy pomocy fotografii. Budowane obrazy z powodzeniem można wykorzystywać jako projekty plakatów, albo okładek płyt muzycznych.

MINUS. Antoni Rut. Moim zdaniem najsłabszą jest praca zatytułowana „Saksofon” ponieważ jest zbyt prosta a najciekawszą jest „Otchłań dusz” ponieważ kompozycja jest najmniej rzeczywista, jest kompozycją abstrakcyjną, w której każdy może dopatrzeć się czegoś innego, a o to przede wszystkim w sztuce chodzi.
Proponuję do II etapu.

galek_krzysztof_muzyczne_inspiracje_saksofon.jpg35 * KRZYSZTOF GAŁEK * Muzyczne inspiracje – Saksofon
PLUS. Władysław Nielipiński. Bogata wyobraźnia autora pozwala mu wyczarować muzykę z prostych, prozaicznych przedmiotów – wypracował swój własny styl budowania układów graficznych i rejestrowania ich przy pomocy fotografii. Budowane obrazy z powodzeniem można wykorzystywać jako projekty plakatów, albo okładek płyt muzycznych.

MINUS. Antoni Rut. Moim zdaniem najsłabszą jest praca zatytułowana „Saksofon” ponieważ jest zbyt prosta a najciekawszą jest „Otchłań dusz” ponieważ kompozycja jest najmniej rzeczywista, jest kompozycją abstrakcyjną, w której każdy może dopatrzeć się czegoś innego, a o to przede wszystkim w sztuce chodzi.
Proponuję do II etapu.

galek_krzysztof_muzyczne_inspiracje_trabka.jpg36 * KRZYSZTOF GAŁEK * Muzyczne inspiracje – Trąbka
PLUS. Władysław Nielipiński. Bogata wyobraźnia autora pozwala mu wyczarować muzykę z prostych, prozaicznych przedmiotów – wypracował swój własny styl budowania układów graficznych i rejestrowania ich przy pomocy fotografii. Budowane obrazy z powodzeniem można wykorzystywać jako projekty plakatów, albo okładek płyt muzycznych.

MINUS. Antoni Rut. Moim zdaniem najsłabszą jest praca zatytułowana „Saksofon” ponieważ jest zbyt prosta a najciekawszą jest „Otchłań dusz” ponieważ kompozycja jest najmniej rzeczywista, jest kompozycją abstrakcyjną, w której każdy może dopatrzeć się czegoś innego, a o to przede wszystkim w sztuce chodzi.
Proponuję do II etapu.

galek_krzysztof_otchlan_dusz.jpg37 * KRZYSZTOF GAŁEK * Otchłań dusz
PLUS. Władysław Nielipiński. Bogata wyobraźnia autora pozwala mu wyczarować muzykę z prostych, prozaicznych przedmiotów – wypracował swój własny styl budowania układów graficznych i rejestrowania ich przy pomocy fotografii. Budowane obrazy z powodzeniem można wykorzystywać jako projekty plakatów, albo okładek płyt muzycznych.

MINUS. Antoni Rut. Moim zdaniem najsłabszą jest praca zatytułowana „Saksofon” ponieważ jest zbyt prosta a najciekawszą jest „Otchłań dusz” ponieważ kompozycja jest najmniej rzeczywista, jest kompozycją abstrakcyjną, w której każdy może dopatrzeć się czegoś innego, a o to przede wszystkim w sztuce chodzi.
Proponuję do II etapu + wyróżnienie.

gintowt_paprocka_iwetta_bez_tytulu.jpg38 * IWETTA GINTOWT PAPROCKA * Bez tytułu
PLUS. Władysław Nielipiński. Autorka prezentuje kolejne prace utrzymane w stonowanej, pastelowej kolorystyce cechujące się minimalizmem formalnym, i prostotą przekazu. Jeżeli dobrze je odczytuję, to tym razem trącamy strunę dotyczącą ekologii i troski o środowisko.
Jestem za.

MINUS. Antoni Rut. Jeśli z jednej kompozycji można zrobić kilka to nie jest dobrze. Tu niby wszystko jest porządku ale jednak patrząc zastanawiamy się czy nie jest za dużo góry, czy linia jest niepotrzebnie na środku, a może wystarczyłyby tylko drzwi z oponami po prawej lub po lewej.
Proponuję do II etapu.

gintowt_paprocka_iwetta_transmisja.jpg39 * IWETTA GINTOWT PAPROCKA * Transmisja
PLUS. Władysław Nielipiński. Autorka prezentuje kolejne prace utrzymane w stonowanej, pastelowej kolorystyce cechujące się minimalizmem formalnym, i prostotą przekazu. Jeżeli dobrze je odczytuję, to tym razem trącamy strunę dotyczącą ekologii i troski o środowisko.
Jestem za.

MINUS. Antoni Rut. Wyprostowałbym te kominy. Taki przechył razi w kompozycji geometrycznej zbudowanej z realistycznej przestrzeni.
Proponuję do II etapu.

kacprzak_agnieszka_w_pozytywce.jpg40 * AGNIESZKA KACPRZAK * W pozytywce
PLUS. Władysław Nielipiński. Pokazanie całej złożoności tańca za pomocą bardzo prostych środków jest trudną sztuką i wielu eksperymentów potrzeba, aby osiągnąć efekt w pełni satysfakcjonujący. Prezentowane prace świadczą, że autorka zmierza w dobrym kierunku (zwłaszcza pracą „Wirujący taniec”).

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.

kacprzak_agnieszka_wirujacy_taniec.jpg41 * AGNIESZKA KACPRZAK * Wirujący taniec
PLUS. Władysław Nielipiński. Pokazanie całej złożoności tańca za pomocą bardzo prostych środków jest trudną sztuką i wielu eksperymentów potrzeba, aby osiągnąć efekt w pełni satysfakcjonujący. Prezentowane prace świadczą, że autorka zmierza w dobrym kierunku (zwłaszcza pracą „Wirujący taniec”).

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.

kazmierczak_piotr_lesny_poranek.jpg42 * PIOTR KAŹMIERCZAK * Leśny poranek
PLUS. Władysław Nielipiński. Klasyczna fotografia przyrodnicza pasująca do każdego kalendarza.

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu.

kazmierczak_piotr_stado.jpg43 * PIOTR KAŹMIERCZAK * Stado
PLUS. Władysław Nielipiński. Bardzo dobrze uchwycony klimat porannego wybiegu w jakiejś stadninie.

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu.

kazmierczak_piotr_wysepka.jpg44 * PIOTR KAŹMIERCZAK * Wysepka
PLUS. Władysław Nielipiński. Zdecydowanie najciekawsza propozycja w tym zestawie – kontrast rozświetlonej wysepki i pochmurnego nieba zlewającego się z taflą jeziora sprawia, że zdjęcie jest nad wyraz interesujące, nieprzegadane, niebanalne.
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu + wyróżnienie.

kielkucka_zajac_dorota_brzozkowe_inspiracje.jpg45 * DOROTA KIEŁKUCKA-ZAJĄC * Brzózkowe inspiracje
PLUS. Władysław Nielipiński. Takie nadwodne impresje zawsze się podobają, zwłaszcza jeżeli są wykonane zgodnie z kanonami obowiązującymi w sztukach plastycznych.

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu + wyróżnienie.

kielkucka_zajac_dorota_czerwone_na_zielonym.jpg46 * DOROTA KIEŁKUCKA-ZĄJĄC * Czerwone na zielonym
PLUS. Władysław Nielipiński. Będąc precyzyjnym, należałoby w tytule wymienić jeszcze kolor niebieski, ale szczerze mówiąc, oprócz zachwytu nad tą czystą kolorystyką nie potrafię nic więcej pozytywnego o tej fotografii powiedzieć.

kielkucka_zajac_dorota_czerwone_na_zielonym_a.jpgMINUS. Antoni Rut. Czerwone na zielonym powinno być w silnym punkcie bo tak to jest po prostu fotografia cysterny na polu.
Proponuję do II etapu.

okoniewski_tomasz_smolarz_VI.jpg47 * TOMASZ OKONIEWSKI * Smolarz VI
PLUS. Władysław Nielipiński. Kolejna seria bardzo dobrych portretów. Gdyby jeszcze autor miał trochę gorszy aparat, albo spaliłby mu się komputer, to byłby w pełni wiarygodny.

MINUS. Antoni Rut. Najciekawsze w tej serii moim zdaniem to VII i X, pozostałe zbytnio wyglądają na pozowane.
Proponuję do II etapu.

okoniewski_tomasz_smolarz_VII.jpg48 * TOMASZ OKONIEWSKI * Smolarz VII
PLUS. Władysław Nielipiński. Kolejna seria bardzo dobrych portretów. Gdyby jeszcze autor miał trochę gorszy aparat, albo spaliłby mu się komputer, to byłby w pełni wiarygodny.

MINUS. Antoni Rut. Najciekawsze w tej serii moim zdaniem to VII i X, pozostałe zbytnio wyglądają na pozowane.
Proponuję do II etapu.

okoniewski_tomasz_smolarz_VIII.jpg49 * TOMASZ OKONIEWSKI * Smolarz VIII
PLUS. Władysław Nielipiński. Kolejna seria bardzo dobrych portretów. Gdyby jeszcze autor miał trochę gorszy aparat, albo spaliłby mu się komputer, to byłby w pełni wiarygodny.

MINUS. Antoni Rut. Najciekawsze w tej serii moim zdaniem to VII i X, pozostałe zbytnio wyglądają na pozowane.
Proponuję do II etapu.

okoniewski_tomasz_smolarz_IX.jpg50 * TOMASZ OKONIEWSKI * Smolarz IX
PLUS. Władysław Nielipiński. Kolejna seria bardzo dobrych portretów. Gdyby jeszcze autor miał trochę gorszy aparat, albo spaliłby mu się komputer, to byłby w pełni wiarygodny.

MINUS. Antoni Rut. Najciekawsze w tej serii moim zdaniem to VII i X, pozostałe zbytnio wyglądają na pozowane.
Proponuję do II etapu.

okoniewski_tomasz_smolarz_X.jpg51 * TOMASZ OKONIEWSKI * Smolarz X
PLUS. Władysław Nielipiński. Kolejna seria bardzo dobrych portretów. Gdyby jeszcze autor miał trochę gorszy aparat, albo spaliłby mu się komputer, to byłby w pełni wiarygodny.

MINUS. Antoni Rut. Najciekawsze w tej serii moim zdaniem to VII i X, pozostałe zbytnio wyglądają na pozowane.
Proponuję do II etapu.

olter_katarzyna_rejs.jpg52 * KATARZYNA OLTER * Rejs
PLUS. Władysław Nielipiński. Autorka wciąż dopracowuje swoją technikę budowania nastrojowych fotografii wykorzystując duplikowanie, poruszenia i nieostrości i za tę konsekwencję należą jej się duże brawa. Z prezentowanego zestawu najbardziej podoba mi się pierwsza propozycja – „Rejs”.
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych
Proponuję do II etapu + wyróżnienie.

olter_katarzyna_spacer.jpg53 * KATARZYNA OLTER * Spacer
PLUS. Władysław Nielipiński. Autorka wciąż dopracowuje swoją technikę budowania nastrojowych fotografii wykorzystując duplikowanie, poruszenia i nieostrości i za tę konsekwencję należą jej się duże brawa.
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu.

olter_katarzyna_spojrzenie.jpg54 * KATARZYNA OLTER * Spojrzenie
PLUS. Władysław Nielipiński. Autorka wciąż dopracowuje swoją technikę budowania nastrojowych fotografii wykorzystując duplikowanie, poruszenia i nieostrości i za tę konsekwencję należą jej się duże brawa.

MINUS. Antoni Rut. Zbyt mocno rozmyte portrety nie zawsze są dla widza czytelne, nie zawsze widzowi udaje się odgadnąć przesłanie przekazywane przez autora.
Proponuję do II etapu.

olter_katarzyna_uleglosc.jpg55 * KATARZYNA OLTER * Uległość
PLUS. Władysław Nielipiński. Autorka wciąż dopracowuje swoją technikę budowania nastrojowych fotografii wykorzystując duplikowanie, poruszenia i nieostrości i za tę konsekwencję należą jej się duże brawa.

MINUS. Antoni Rut. Zbyt mocno rozmyte portrety nie zawsze są dla widza czytelne, nie zawsze widzowi udaje się odgadnąć przesłanie przekazywane przez autora.
Proponuję do II etapu.

radlak_agnieszka_schody_do_nieba55853b01275f7.jpg56 * AGNIESZKA RADLAK * Schody
PLUS. Władysław Nielipiński. Tym razem się poddaję – oddaję głos koledze.

radlak_agnieszka_schody_do_nieba_a.jpgMINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych. No poza tym, że odciąłbym tę białą plamę po lewej.
Proponuję do II etapu.

sielacz_slawomir_morskie_opowiesci_1.jpg57 * SŁAWOMIR SIEŁACZ * Morskie opowieści 1
PLUS. Władysław Nielipiński. Lubię morze i fotograficzne eksperymenty o zachodzie (i wschodzie) słońca. Idealnie dobrany czas ekspozycji, pozwalający usłyszeć szum fal. Gdybym miał z tych trzech fotografii wybrać jedną, to biorę „1”.

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych do tej fotografii choć nie jestem zwolennikiem centralnych układów.
Proponuję do II etapu.

sielacz_slawomir_morskie_opowiesci_2.jpg58 * SŁAWOMIR SIEŁACZ * Morskie opowieści 2
PLUS. Władysław Nielipiński. Lubię morze i fotograficzne eksperymenty o zachodzie (i wschodzie) słońca. Idealnie dobrany czas ekspozycji, pozwalający usłyszeć szum fal. Gdybym miał z tych trzech fotografii wybrać jedną, to biorę „1”.

MINUS. Antoni Rut. Jak napisałem wcześniej nie jestem zwolennikiem centralnych układów ale nieraz lepszy układ centralny od takiego ni tu ni tam.

sielacz_slawomir_morskie_opowiesci_3.jpg59 * SŁAWOMIR SIEŁACZ * Morskie opowieści 3
PLUS. Władysław Nielipiński. Lubię morze i fotograficzne eksperymenty o zachodzie (i wschodzie) słońca. Idealnie dobrany czas ekspozycji, pozwalający usłyszeć szum fal. Gdybym miał z tych trzech fotografii wybrać jedną, to biorę „1”.

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu.

sielacz_slawomir_polna_droga.jpg60 * SŁAWOMIR SIEŁACZ * Polna droga
PLUS. Władysław Nielipiński. W kontekście wcześniejszych fotografii, nie chcę się za bardzo na temat tej „drogi” wypowiadać. Może kolega ?

MINUS. Antoni Rut. Interesująca ta mgiełka choć dość sztucznie wyglądająca. Pierwszy plan zawsze powinien być by kompozycja była udana, jednak powinien być równie interesujący jak plan drugi. Tu zdecydowanie plan pierwszy osłabia piękno pozostałej części fotografii.
Proponuję do II etapu.

sierokosz_ewa_przenikanie.jpg61 * EWA SIEROKOSZ * Przenikanie
PLUS. Władysław Nielipiński. Autorka konsekwentnie funkcjonuje w innej rzeczywistości i chwała jej za to. Nie ma potrzeby powtarzać wszystkiego co we wcześniejszych omówieniach zostało powiedziane, dlatego ograniczę się tylko do wyboru najciekawszej z przedstawionych propozycji. Tym razem będzie to „Przenikanie”.
Jestem za.

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu + wyróżnienie.

sierokosz_ewa_uwięzione_w_drzewie.jpg62 * EWA SIEROKOSZ * Uwięzione w drzewie
PLUS. Władysław Nielipiński. Autorka konsekwentnie funkcjonuje w innej rzeczywistości i chwała jej za to. Nie ma potrzeby powtarzać wszystkiego co we wcześniejszych omówieniach zostało powiedziane, dlatego ograniczę się tylko do wyboru najciekawszej z przedstawionych propozycji. Tym razem będzie to „Przenikanie”.
Jestem za.

MINUS. Antoni Rut. Nie mam zdania.
Proponuję do II etapu.

sierokosz_ewa_w_innej_rzeczywistosci.jpg63 * EWA SIEROKOSZ * W innej przestrzeni
PLUS. Władysław Nielipiński. Autorka konsekwentnie funkcjonuje w innej rzeczywistości i chwała jej za to. Nie ma potrzeby powtarzać wszystkiego co we wcześniejszych omówieniach zostało powiedziane, dlatego ograniczę się tylko do wyboru najciekawszej z przedstawionych propozycji. Tym razem będzie to „Przenikanie”.
Jestem za.

MINUS. Antoni Rut. Z tych wszystkich ta maska powielana w różnych wersjach jest zawsze najciekawszą.
Proponuję do II etapu + wyróżnienie.

sierokosz_ewa_w_innym_swiecie.jpg64 * EWA SIEROKOSZ * W innym świecie
PLUS. Władysław Nielipiński. Autorka konsekwentnie funkcjonuje w innej rzeczywistości i chwała jej za to. Nie ma potrzeby powtarzać wszystkiego co we wcześniejszych omówieniach zostało powiedziane, dlatego ograniczę się tylko do wyboru najciekawszej z przedstawionych propozycji. Tym razem będzie to „Przenikanie”.
Jestem za.

MINUS. Antoni Rut. Nie mam zdania.
Proponuję do II etapu.

slachciak_krzysztof_move1.jpg65 * KRZYSZTOF ŚLACHCIAK * Move 1
PLUS. Władysław Nielipiński. Czy „move” jest bogatsze niż „ruch”? Tak czy owak – fotografii to nie zmienia – osobiście bardzo lubię takie nieostrości i poruszenia, zwłaszcza, jeżeli czuję, że za nimi kryje się piękna dziewczyna Powtórzę to, co mówiłem wcześniej: ze względu na nieprzewidywalność efektów ujęcia takie trzeba wielokrotnie powtarzać, aż „strzeli” się to właściwe.

MINUS. Antoni Rut. Zbyt mocno poruszone portrety nie zawsze są dla widza czytelne, nie zawsze widzowi udaje się odgadnąć przesłanie przekazywane przez autora tym bardziej, że tytuł nie przybliża toku rozumowania autora.

slachciak_krzysztof_move2.jpg66 * KRZYSZTOF ŚLACHCIAK * Move 2
PLUS. Władysław Nielipiński. Czy „move” jest bogatsze niż „ruch”? Tak czy owak – fotografii to nie zmienia – osobiście bardzo lubię takie nieostrości i poruszenia, zwłaszcza, jeżeli czuję, że za nimi kryje się piękna dziewczyna Powtórzę to, co mówiłem wcześniej: ze względu na nieprzewidywalność efektów ujęcia takie trzeba wielokrotnie powtarzać, aż „strzeli” się to właściwe.

MINUS. Antoni Rut. Zbyt mocno poruszone portrety nie zawsze są dla widza czytelne, nie zawsze widzowi udaje się odgadnąć przesłanie przekazywane przez autora tym bardziej, że tytuł nie przybliża toku rozumowania autora.

slachciak_krzysztof_move3.jpg67 * KRZYSZTOF ŚLACHCIAK * Move 3
PLUS. Władysław Nielipiński. Czy „move” jest bogatsze niż „ruch”? Tak czy owak – fotografii to nie zmienia – osobiście bardzo lubię takie nieostrości i poruszenia, zwłaszcza, jeżeli czuję, że za nimi kryje się piękna dziewczyna Powtórzę to, co mówiłem wcześniej: ze względu na nieprzewidywalność efektów ujęcia takie trzeba wielokrotnie powtarzać, aż „strzeli” się to właściwe.

MINUS. Antoni Rut. Zbyt mocno poruszone portrety nie zawsze są dla widza czytelne, nie zawsze widzowi udaje się odgadnąć przesłanie przekazywane przez autora tym bardziej, że tytuł nie przybliża toku rozumowania autora.

sowa_adam_przenikanie.jpg68 * ADAM SOWA * Przenikanie
PLUS. Władysław Nielipiński. Lubię takie wielowarstwowe „przenikania” – różnych kultur, realu i fikcji. O ile nie jest to reklama „Skody”.

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu + wyróżnienie.

tona01_brzegiem.jpg69 * Tona 01 * Brzegiem
PLUS. Władysław Nielipiński. Generalnie jestem na tak, ale pewnie kolega będzie miał jakieś uwagi dotyczące kompozycji.

MINUS. Antoni Rut. Myślę, że można by spokojnie odciąć górę, te wszystkie prześwity między gałęziami. Kompozycja byłaby wtedy bardziej uspokojona i ciekawsza.
Proponuję do II etapu.

tona01_na_osiedlu.jpg70 * Tona 01 * Na osiedlu
PLUS. Władysław Nielipiński. Fotografia wydaje się inscenizacją do jakiegoś filmu grozy. Trafnie wypracowany klimat lęku, związany z ciemnością i niepewnością intencji spotykanego człowieka – jasny pasek przy spodniach na pierwszy rzut oka wydaje się trzymanym w ręku pistoletem.

tona01_na_osiedlu_a.jpgMINUS. Antoni Rut. Gdyby tytuł mówił coś o wieczorowej porze to mogłoby tak być, jednak dużo ciekawiej przedstawia się ta fotografia jeśli podniesie się kontrast.
Proponuję do II etapu.

tona01_wsrod_slonecznych_traw.jpg71 * Tona 01 * Wśród słonecznych traw
PLUS. Władysław Nielipiński. Barwna impresja, w której ostrości i nieostrości wzajemnie się przenikają tworząc interesującą kompozycję.

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu.

ulanowski_lukasz_kawa.jpg72 * ŁUKASZ UŁANOWSKI * Kawa
PLUS. Władysław Nielipiński. Autor wykorzystuje zwyczajne przedmioty dla stworzenia interesujących kompozycji graficznych, które mogą intrygować i zaciekawiać.

MINUS. Antoni Rut. Zastanawiam się co w tej kawie pływa. Cokolwiek to jest to nie zachęca do wypicia.
Proponuję do II etapu.

ulanowski_lukasz_papierosy.jpg73 * ŁUKASZ UŁANOWSKI * Papierosy
PLUS. Władysław Nielipiński. Autor wykorzystuje zwyczajne przedmioty dla stworzenia interesujących kompozycji graficznych, które mogą intrygować i zaciekawiać.

MINUS. Antoni Rut. Zastanawiam się co jest w tej popielniczce. Jeśli to wyłazi z tego papierosa to na pewno odrzuca od palenia.
Proponuję do II etapu.

wilczek_iwona_ostatni_na_dobranoc.jpg74 * IWONA WILCZEK * Ostatni na dobranoc
PLUS. Władysław Nielipiński. Nie wiem czym to jezioro zostało tak ozłocone, ale – podoba mi się ta czarno – złota kolorystyka tworząca bajkowy świat ze zwykłego widoczku.

MINUS. Antoni Rut. Fotografia byłaby całkiem dobra gdyby nie te rozmyte krzaki na pierwszym planie.
Proponuję do II etapu.

wilczek_iwona_polskosc.jpg75 * IWONA WILCZEK * Polskość
PLUS. Władysław Nielipiński. A może po prostu „Boże ciało” ? Nie zawsze patetyczny ton jest potrzebny, zwłaszcza, gdy obrazek jest po prostu dobrze sfotografowanym przedstawieniem fragmentu religijnej uroczystości.

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu.

wilczek_iwona_sielsko_wiejsko.jpg76 * IWONA WILCZEK * Sielsko, wiejsko
PLUS. Władysław Nielipiński. Są obrazy, w których brakuje koloru, ale są i takie gdzie wydaje się, że jest go za dużo. O ile sam temat i kompozycja tego dokumentu jest ok, to jednak nasycenie barw zabija wszelki klimat. Ale o wadach miał mówić kolega.

MINUS. Antoni Rut. Patrząc na tę fotografię wzrok staje się bardzo rozbiegany w poszukiwaniu ciekawszego fragmentu. Jest tu zbyt dużo tych ciekawych elementów dlatego nie można kontemplować całości. Osobiście wykonałbym cały cykl fotografii tak by każda fotografia pokazywała tylko fragment tej kompozycji. Byłoby ciekawiej a na pewno spokojniej. Poza tym zbyt mocno podniesiono kontrast co zaprzeczyło tytułowi bo z sielskiej fotografia stała się agresywną.
Proponuję do II etapu.

wrobel_radoslaw_akt_czerwcowy.jpg77 * RADOSŁAW WRÓBEL * Akt czerwcowy
PLUS. Władysław Nielipiński. Bardzo dobra kompozycja, idealna głębia ostrości, piękne okoliczności przyrody, śliczna dziewczyna – czegoż więcej potrzeba?

MINUS. Antoni Rut. Dobry akt to ciężki kawałek chleba. To musi być modelka, która nie pozuje pierwszy raz, która potrafi zaproponować układ tak by nie była to goła babka w zbożu. Nawet gdyby fotografujący miał dobry pomysł to modelka bez stażu nie potrafi tego pokazać. Tak więc jeszcze dużo pracy przed autorem i modelką.
Proponuję do II etapu.

wrobel_radoslaw_zatopiona_ghatta.jpg78 * RADOSŁAW WRÓBEL * Zatopiona Ghatta
PLUS. Władysław Nielipiński. Może opowieść o tej sytuacji by coś pomogła, ale w tej wersji fotografia nie wydaje mi się atrakcyjna.

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych.
Proponuję do II etapu.

ziemkowski_andrzej_diamenty.jpg79 * ANDRZEJ ZIEMKOWSKI * Diamenty
PLUS. Władysław Nielipiński. Autor konsekwentnie uprawia makrofotografię i robi to coraz lepiej. „Karuzela”, „Diamenty”, „Wysokie napięcie” i „Na orbicie” są przedniej marki.
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych do tych foto-grafik.
Proponuję do II etapu.

ziemkowski_andrzej_karuzela.jpg80 * ANDRZEJ ZIEMKOWSKI * Karuzela
PLUS. Władysław Nielipiński. Autor konsekwentnie uprawia makrofotografię i robi to coraz lepiej. „Karuzela”, „Diamenty”, „Wysokie napięcie” i „Na orbicie” są przedniej marki.
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych do tych foto-grafik.
Proponuję do II etapu.

ziemkowski_andrzej_ladowanie_na_marsie.jpg81 * ANDRZEJ ZIEMKOWSKI * Lądowanie na marsie
PLUS. Władysław Nielipiński. Autor konsekwentnie uprawia makrofotografię i robi to coraz lepiej. „Karuzela”, „Diamenty”, „Wysokie napięcie” i „Na orbicie” są przedniej marki.
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych do tych foto-grafik.
Proponuję do II etapu + wyróżnienie.

ziemkowski_andrzej_na_orbicie.jpg82 * ANDRZEJ ZIEMKOWSKI * Na orbicie
PLUS. Władysław Nielipiński. Autor konsekwentnie uprawia makrofotografię i robi to coraz lepiej. „Karuzela”, „Diamenty”, „Wysokie napięcie” i „Na orbicie” są przedniej marki.
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych do tej foto-grafiki. Jednak uważam, że ta pt. „Diamenty” jest ciekawsza.

ziemkowski_andrzej_wysokie_napiecie.jpg83 * ANDRZEJ ZIEMKOWSKI * Wysokie napięcie
PLUS. Władysław Nielipiński. Autor konsekwentnie uprawia makrofotografię i robi to coraz lepiej. „Karuzela”, „Diamenty”, „Wysokie napięcie” i „Na orbicie” są przedniej marki.
Jestem za!

MINUS. Antoni Rut. Ta foto-grafika jest mniej interesująca ze względu na nieostrości na pierwszym planie.
Proponuję do II etapu.

ziemkowski_andrzej_pod_napieciem.jpg84 * ANDRZEJ ZIEMKOWSKI * Pod napięciem
PLUS. Władysław Nielipiński. Znajdowanie form geometrycznych w otaczającej nas rzeczywistości i ich twórcze przekształcanie w ramach sztuk plastycznych jest ciekawym doświadczeniem i inspirującą zabawą. Dobrze jeżeli w tej zabawie wychodzimy poza prosty dokument i wykorzystując dostępne środki tworzymy znaczeniowo nową jakość.

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych do tych foto-grafik.
Proponuję do II etapu.

ziemkowski_andrzej_w_labiryncie_trojkatow.jpg85 * ANDRZEJ ZIEMKOWSKI * W labiryncie trójkątów
PLUS. Władysław Nielipiński. Znajdowanie form geometrycznych w otaczającej nas rzeczywistości i ich twórcze przekształcanie w ramach sztuk plastycznych jest ciekawym doświadczeniem i inspirującą zabawą. Dobrze jeżeli w tej zabawie wychodzimy poza prosty dokument i wykorzystując dostępne środki tworzymy znaczeniowo nową jakość.

MINUS. Antoni Rut. Nie mam uwag krytycznych do tych foto-grafik.
Proponuję do II etapu.

Organizatorzy, Patroni, Sponsorzy:

© PRAWA AUTORSKIE ZASTRZEŻONE
Kopiowanie, reprodukowanie całości lub fragmentów zdjęć oraz tekstów umieszczonych na tej stronie bez zgody właściciela strony oraz autorów jest
ZABRONIONE

2 myśli nt. „10 sesja 15.06.2015”

  1. Smolarze – to mała seria – warto dobrze poznać tych ludzi, zobaczyć na własne oczy miejsce ich pracy i odpoczynku, poczuć duszący dym, porozmawiać i dobrze ubrudzić – pozdrawiam!

  2. Bardzo oryginalne prace, różnorodność i bardzo wysoki poziom.
    Szanowni Państwo, bo zwracam się do wszystkich z galerii, chciałam pogratulować i wspomnieć, że z przyjemnością ogląda się powyższe prace.
    Życzę samych sukcesów, dobrego światła!
    Pozdrawiam

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.